úterý 25. června 2013

Čokoládovo višňové pudinkové lívanečky




Po příchodu domů z práce jsem cítila, že nejprve musím potěšit svůj žaludek něčím teplým a dobrým, abych si trochu zlepšila náladu, která je u mě dnes jako na houpačce. Rozhodně jsem ale neměla náladu na nákup, takže paleta surovin v lednici nebyla úplně nejpestřejší. Honila mě mlsná, dala bych si...lívance? Palačinky? Slané? Sladké?! Vylučovací metodou jsem nakonec zvolila sladké lívanečky. Tradiční varianta už je ale poněkud nudná, proto jsem se rozhodla vyzkoušet něco nového.

Použila jsem:
2 vajíčka

250g tvarohu (vanička)
1 a půl sáčku pudinkového prášku
mléko

Kromě toho:
2 nektarinky
jahodová marmeláda

Jak jste ji jistě všimli, v těstě jsem nepoužila ani mouku, ani cukr (ten bych nemohla použít ani kdybych chtěla, všechen padl na včerejší bezinky). Sladidlo tady ale skutečně není potřeba, nahradí ho sladká marmeláda a nektarinky. Mouku jsem nahradila pudinkovým práškem, konkrétně Retro edice čokoláda - višeň. Na fotce je sice lískový oříšek, ale jde o jiné balení :-)

Všechny přísady na těsto tedy metličkou důkladně prošleháme, mléko přidáváme podle oka, dle toho, jak chcete mít těsto řídké. Smažíme tím nejklasičtějším z klasických způsobů (pokud máte lívanečník, bude to samozřejmě vypadat estetičtěji). V tomto případě doporučuji udělat opravdu malé lívanečky, bude se vám s těstem lépe pracovat, je jaksi křehčí, než to obyčejné. Netřeba smažit dlouho, stačí půl minuta z každé strany, je-li pánev dost rozpálená

V kombinaci s nektarinkou a domácí jahodovou marmeládou to nemělo chybu. Pokud marmeládu vynecháte, je to vlastně docela zdravá (žádný cukr, jen z ovoce) svačinka, snídaně či večeře.

Hnědé barvy se nelekejte, opravdu nejsou spálené, to jen příchuť pudinkového prášku zapracovala :-)



2 komentáře:

  1. Jůůů, to vypadá parádně! Díky za tip!

    PS. Chtěla by ses ještě zúčastnit BloBoxu? Když tak mi pls napiš na mail, Tvůj jsem nenašla, tak se omlouvám, že píšu takto... Díky!

    OdpovědětVymazat
  2. Miluju tyhle pudinky v retro pytlíčkách. Chutnají báječně.

    OdpovědětVymazat