úterý 22. dubna 2014

Čokoládová pěna z avokáda

Tak vás zase po nějaké době zdravím. Věřím, že absenci "velikonočního" příspěvku mi někdo zazlívat nebude, neb v té záplavě velikonočních receptů by se ten můj stejně ztratil. Navíc, nejsem moc "velikonoční typ" a tak jsem se rozhodla nelámat nic přes koleno, ačkoli jednu velikonoční stylovou dobrou jsem udělat zvládla - neměla jsem ale u sebe foťák (ne, že by mé fotky byly jinak nějak profi, ale přece jen, mobilo-dokumentaci by sem prostě nemělo smysl dávat...)

Takže radši přicházím s jarním svěžím tipem na zdravou svačinku nebo dezert, který budete mít do pěti minut hotový!

Avokádo je sice poměrně tučné a kalorické, ale v první řadě obsahuje velké množství prospěšných látek. Obsahuje sice až 20 % tuku, který ale z většiny představují zdraví prospěšné nenasycené mastné kyseliny. Avokádo je také výborným zdrojem bílkovin -ocení ho vegetariáni, kteří jistě vezmou za vděk všemi alternativami zdrojů bílkovin. Dále v avokádu najdeme karoteny, vitamín E, C a B, silné antioxidanty a z minerálních látek pak měď a draslík.
Jednou za čas je tedy konzumace tohoto ovoce pro každého prospěšná a navíc může být i kulinárně velmi zajímavá.

Teď už ale k té dobrotě...


Zcela prosté ingredience na 2 porce :
1 zralé větší avokádo
kvalitní kakaový prášek (cca 4 polévkové lžíce)
agávový nebo jiný sirup
+ podle chuti kokos, sušené ovoce, nebo např.chia semínka
+ pokud chcete chuť trochu zjemnit a zvýšit počet porcí, vmíchejte cca 150g bílého jogurtu

Energetická hodnota jedné porce: cca 200kcal


Avokádo rozpůlíme, vydlabeme a rozmixujeme na pyré. Vmícháme kakao v takovém množství, aby hmota zhnědla, ale nesmíme to přehnat, aby nebyla moc hořká. Mně se osvědčily zhruba 4 polévkové lžíce.
Pak už jen stačí přidat lžičku agávového nebo jiného sirupu (já použila melasu) a dle své vlastní chuti a fantazie různé oříšky, ovoce, nebo kokos, případně pro zjemnění jogurt.

Budete překvapeni velice jemnou a vyváženou chutí. Troufám si toto označit za jeden z těch receptů, kde za minimum práce a času dosáhnete efektivního výsledku. Až vás bude honit mlsná a nebudete vědět, co ke svačině, nebo se vám nenadále ohlásí návštěva a vy ji budete chtít netradičně pohostit, sáhněte po avokádu... :-)


3 komentáře:

  1. to jsou zdravý tukyy!:) ale nedostala bys to do mě, avokádo mi nejede :D
    btw my koukáme na trůny od začátku, nový díly jede předběžně jen přítel :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No, třeba kdybych ti tohle připravila a nevěděla bys, že je to avokádo... :D Aha, no, my to měli všechno už zkouknutý, ale teď jak začaly běžet ty nový, jsem začala zjišťovat, kolik jsem toho zapomněla... takže to máš takhle nejlepší, všechno čerstvě :-)

      Vymazat