pondělí 1. července 2013

Třešňový koláč s mandlovou vůní a kokosovou drobenkou

Včera jsem dostala košík třešní. Letos zřejmě posledních. Taky tak nesnášíte vypeckovávání třešní? Když jsem byla malá a maminka mě "nutila" jí s touto nezáživnou a ulepenou prací pomáhat, říkávala jsem si, že až budu velká, nikdy, NIKDY nebudu vypeckovávat třešně. No co myslíte...přece si nevylámu na těch skvělých koláčích zuby. Z toho plyne, že opravdu nikdy neříkej nikdy :-)

Vymýšlela jsem, co s touhle poslední várkou, musela se spotřebovat okamžitě a já ještě měla
zbytek Chocolate-caramel tartu. Měla jsem chuť na něco šťavnatého a omamně voňavého. Zároveň jsem chtěla upotřebit zbytek bezinkového krému z makového bezlepkového dortíku, který mi zůstal v lednici a já nevěděla co s ním. Taky už bylo poměrně pozdě a tak jsem potřebovala něco rychlého a efektivního. Usoudila jsem, že drobenka bude to pravé ořechové. Ale ne jen tak obyčejná, nýbrž kokosová.

Na drobenku jsem použila:
polohrubou mouku
cukr moučka
mletý kokos
máslo
- záměrně tady neuvádím množství, jelikož jsem nic nevážila a neodměřovala, každá kuchařka ale jistě sama pozná svou vlastní ideální konzistenci drobenky :-)
Krém:
zbytek bezinkového krému, jehož složení najdete tady
+ 1 vajíčko
Třešně:
vypeckované třešně
panák whisky
ideálně červené víno (já použila víno, co lednice dala...)
Kromě toho:
mandlové aroma



Koláčovou formu jsem vymazala a vysypala a naplnila ji zhruba polovinou připravené drobenky, kterou jsem prsty rozmělnila tak, že vzniklo jednolité dno koláče. To jsem potřela krémem, do kterého jsem všlehala jedno vajíčko. Na krém jsem naskládala třešně, které byly předem naložené ve víně a whisky. Ty jsem pak lehce pokapala mandlovou esencí, kterou jsme kápla i do zbylé drobenky. Tou jsem pak bohatě zasypala vrch koláče, že třešně skoro nebyly vidět. 

Pekla jsem v předehřáté troubě na 180 stupňů cca 30-35 minut.


Vůně koláče byla skutečně omamná, kokos a mandlové aroma spolu se šťavnatými třešněmi...mňam! Je opravdu více než jedlý, nemohla jsem se od něj odtrhnout. Vězte, že chutná mnohem, mnohem lépe, než vypadá na mých fotkách :-)

1 komentář:

  1. Ach, zase kokos. Miluju kokos, mohla bych ho jíst jakkoliv, kdykoliv a kdekoliv. =)

    OdpovědětVymazat