úterý 2. července 2013

Kokosové knedlíky s jahodami

Dnes něco aktuálně nejaktuálnějšího. Přivezla jsem si košík kunratických jahod. Tímto nabádám všechny Pražáky, aby pro jahody určitě vyrazili tam, jahody jsou odsud vyzkoušeně ty nejlepší! Navíc vůbec nejsou špinavé od hlíny, jelikož rostou na slámě (maximálně v košíku objevíte jako důkaz pár stébel). 
Celé odpoledne jsem se rozhodovala, co se všemi těmi jahodami udělám. Chuťově jsou tak výborné, že by ani člověk nemusel nic vymýšlet a prostě je všechny spást. Nicméně je třeba jednat rychle, jahůdek je hodně a je třeba je spotřebovat nejpozději do zítřka.

Volba knedlíků byla jasná. Těším se na ně už dlouho, navíc jsem chtěla vyzkoušet nové, vylepšené těsto. Zbytek jsem rozdělila na dvě části. Ty pevné a světlejší dám zamrazit na horší časy. Kdykoli pak dostanu chuť, jako když najdu. Ty zralejší a měkčí jsem vyhradila na okamžité spotřebování. Z části udělám lassí, část sníme a ten zbytek...pokud vydrží do zítřka, zkusím asi nějaký nepečený dortík. Ale dost předbíhání.

Na knedlíčky jsem potřebovala:
250g polohrubé mouky
cca 100-150g mletého kokosu
40g másla
1 vanička tvarohu
1 vajíčko
Kromě toho:
pochopitelně hlavní postavu tohoto filmu - jahody
zakysaná smetana
moučkový cukr smíchaný se skořicí



Ze surovin na vypracujeme hladké těsto. Postup je stejný jako u tvarohového těsta, jen kokos a kousek másla jsou navíc. S těstem by mělo jít pracovat, nesmí být ale přehnaně tvrdé (moc mouky), jinak bude i "tvrdě" chutnat. Na mírně pomoučené pracovní desce těsto vyválíme, krájíme na čtverečky, či obdélníčky (já zkusila novou metodu - kolečka - není to špatné, knedlíky jsou pak hezky malé a kulaté, ale musíte stále dokola válet a válet odkrojky) a jahody zabalujeme. Dejte si pozor, abyste neměli jahody mokré, bude se vám to blemcat a nepůjde to pořádně zalepit. 




Ve vroucí vodě vaříme, dokud knedlíčky nevyplavou na povrch.



Na ozdobení jsem použila zakysanou smetanu a skořicový cukr (určitě jste si všimli, že to těsta ani na jahody jsem žádný cukr nepřidávala, takhle je to úplně akorát) :-)

4 komentáře:

  1. Odpovědi
    1. Inspirovala jsem se v časopise Chuť a styl, kde ale místo tvarohu měli mléko a já mám tvaroh osvědčený, tak jsem to takhle nakombinovala :-)

      Vymazat
  2. Odebírám Chuť a styl a nebyla u těchto knedlíčku ještě máta nebo si to pletu s jinými. =) Jinak právě na ty jahodové- kokosové s mátou se chystám....samé dobré mňamky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Myslím, že tam určitě byla a rozhodně by tomu dodala ještě větší šmrnc. Jenže já mátu bohužel neměla a zároveň jsem si recept trochu poupravila :)

      Vymazat