neděle 7. července 2013

Jahodový cheesecake s nádechem vanilky

Na tento víkend jsem měla náladu připravit něco lehkého, ovocného a nadýchaného. Zvítězil cheesecake, který měl mít dle plánu krásnou mramorovou červeno bílou strukturu. Vzhledově se sice nevydařil tak, jak jsem si představovala, ale zachránil to svou osvěžující a lehkou chutí. Částečně bych připravený také pro naši včerejší návštěvu, která se ale nakonec spokojila se slanými palačinkami a oříšky (a udělala velkou chybu), takže cheesecakové potěšení zbylo jen na nás.


Na základ jsem použila:
půl balení skořicových esíček
hrst mandlí
od oka másla
kapku vanilkové esence
Na krém:
balení Riccoty
vaničku tvarohu
tři lžíce bílého jogurtu
dvě kapky vanilkové esence
želatinový ztužovač dr.Oetker
Na jahodovou vrstvu:
misku jahod
dle chuti moučkový cukr
půl sáčku želatinového ztužovače dr.Oetker

Postup "korpusu" snad ani nemusím zmiňovat, jiné je to pouze v tom, že jsem v sekáčku namlela hrst mandlí a smíchala se sušenkami máslo jsem krájela na kostičky a zpracovávala hmotu, dokud nebyla dost "cheesecaková". Přidala jsem ještě kapku vanilkové esence, vystlala tím dortovou formu a dala chladit do lednice.

Jahody jsem měla zamražené, takže jako další krok jsem je dala do kastrůlku zahřívat.


Mezitím jsem si ručně metličkou vyšlehala Riccotu, tvaroh, jogurt a vanilkovou esenci, dle návodu připravila ztužovač (smícháte obsah sáčku s cca 100ml vody, půl minuty intenzivně mícháte a přidáte vámi zvolenou hmotu), vmíchala do tvarohové směsi a tu pak nalila na základ dortu. Rozehřáté jahody jsem rozmixovala tyčovým mixérem s trochou moučkového cukru a opět přidala tentokrát jen půl balení ztužovače. Jahodová hmota následně přišla na dort.

Nyní mělo přijít na řadu to kouzlo s mramorováním. Druhým koncem vařečky jsem vše ve formě promíchala několikrát dokola. Nakonec z toho bohužel nevzniklo v řezu žádné mramorování, ale zato jsem získala hezky vrstvený dortík (tvarohová a jahodová vrstva byly pěkně oddělené nad sebou).

Vše jsem nechala v lednici ztuhnout, ideální je to přes noc, teprve pak to bude ono, ale pochutnáte si samozřejmě i třeba po dvou, třech hodinách :)

1 komentář: