sobota 7. září 2013

Hráškové cupcakes s ostružinovým krémem

Konečně se, téměř po týdnu, dostávám k prvnímu receptu z nedělní kavárničky. Tyto netradiční muffiny, s krémem pak cupcakes, představovaly díky své barevnosti asi největší lákadlo, především pro děti (dospělí se občas trochu obávali, ale když zkusili, nelitovali). Jejich barevný a lákavý vzhled překvapil i mě samotnou, připomínaly mi nějaké kouzelné dortíčky z perníkové chaloupky, nebo Karlíka a továrny na čokoládu. Lidé za mnou přicházeli celí překvapení, že prý ten hrášek tam vůbec nepoznají a že je to vážně dobré a sladké :D S jejich přípravou jsem si dala celkem práci, jelikož mám jen 6 větších a 6 malinkých muffinových formiček, takže várky byly celkem tři. Měla jsem tedy 18 normálních a asi 15 mini cupcaků. Zkuste je někdy třeba na oslavu narozenin, na Halloween, nebo na Apríla, určitě zabodujete a budete originání.



Na cca 18 normálních a 15 mini kousků:
(množství si libovolně uzpůsobte podle počtu kusů)
1 hrnek špaldové mouky
1 hrnek celozrnné mouky
půl hrnku rýžové mouky (můžete vše nahradit standardní hladkou)
sáček prášku do pečiva
balení mraženého zeleného hrášku (cca 340g)
půl hrnku oleje
3/4 hrnku mléka
2 vejce
3/4 hrnku cukru krystal (ideálně nahradit agávovým nebo jiným sirupem)
tabulka bílé čokolády
půl lžičky vanilkového aroma

Na krém:
1 plnotučný tvaroh v papíru
1 kelímek riccoty
lžíce másla
dle potřeby cukr či agávový sirup.
mistička ostružin
+ celé pevné ostružiny na ozdobení




Hrášek uvařte do měkka a rozmixujte tyčovým mixérem do hladké pasty.

Do mísy nasypte všechnu mouku, prášek do pečiva, olej, mléko, vajíčka, cukr (sirup), aroma a nakonec hráškové pyré. Vše důkladně promíchejte, aby vzniklo hladké, "polořídké" těsto.
Bílou čokoládu rozpusťte ve vodní lázni nebo v mikrovlnce s trochou másla a vlijte ji ke směsi, vmíchejte.


Formičky na muffiny vymažte olejem a plňte těstem asi do tří čtvrtin.

Pečte na 160 stupňů 20-25 minut (mně stačilo 20).
Nechte vychladnout

Na krém prošlehejte tvaroh, riccotu a máslo elektrických šlehačem do pevného krému. Přihoďte dle potřeby ostružiny a mixujte dál, až dostanete fialový hladký krém.
Dejte vychladit alespoň na půl hodiny do lednice.

A teď se můžete dát do zdobení. Pokud máte kvalitní cukrářskou zdobičku, máte vyhráno. Ale pozor, v krému se sem tam najde kousek ostružiny, takže počítejte s tím, že v užším nástavci se bude krém zasekávat. Já nakonec sáhla po obyčejném sáčku, který jsem naplnila a odstřihla růžek. Teď už jen udělat z muffinů cupcakes. Ozdobíme krémem a navrch každého lehce vtiskneme jednu celou, pěknou ostružinu. Tadáá, barevné dortíky jsou na světě :-)

2 komentáře:

  1. Super recept, to bych mohla udělat dceři :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky :-) To rozhodně, na akci, pro kterou jsem je dělala, se po nich děti mohly utlouct :-)

      Vymazat