čtvrtek 12. září 2013

Foodparade 2013

Sice trochu pozdě, ale přece, přicházím i já s menším reportem z letošní Foodparade, která se konala o víkendu 7.-8.9., v zahradách Trojského zámečku. Na této akci jsem byla poprvé a vlastně teprve poté jsem se dozvěděla, že se jedná o konkurenci Prague Food festivalu. Proč konkurenci?? Já to tak vůbec nevnímala. Obě akce byly postaveny na stejném principu, leč v jiném prostředí, s jinými restauracemi a trochu jinou atmosférou. Už jenom proto, že prezentované restaurace se zcela lišily, nevidím důvod, proč by se mělo jednat o nějakou konkurenci. 
Shodnu se s asi většinou ostatních foodblogerů, kteří o Foodparade psali, že co se týče prostředí, bylo to perfektní. U každého stánku plno místa, dostatek stolků, dokonce i na sezení, všude možnost rozložení piknikové deky přímo na trávník. Složení restaurací mně osobně nepřišlo ani horší, ani lepší, tedy ve srovnání s již zmíněným PFF. Bylo prostě jiné. Já osobně musím říct, že ač jsem toho na Foodparade snědla asi méně, požitek z jídla byl vlastně lepší. Ani jednou jsem nesáhla vedle, všechno, co jsem si dala, mě nadchlo. A tak by to mělo vypadat. 

Ale dost omáčky, teď už jen stručně ke konkrétním lahůdkám, co jsem vyzkoušela. Jen se musím ze všeho nejdřív přiznat, že jsem si OPĚT! zapomněla doma foťák, takže jsem jako největší ostuda a amatér fotila z nouze alespoň na mobil. Stydím se stydím...

Jako první jsem zavítala ke stánku Molekulárního cateringu by Chuť point. Štrůdlm nebo drink Cosmopolitan v kostce vypadaly skutečně zajímavě, leč cena se mi zdála trochu nepřiměřená a tak jsem sáhla po Levandulovém kouřícím drinku a Letecké zásilce z Francie (žabí stehýnka, vtipně zabalená jako opravdová zásilka, nechyběly ani nůžky).

 

Můj druhý úlovek byl mini quiche s hruškami, gorgonzolou a vlaškými ořechy. Výrobky od Votre plaisir, sladkého i slaného potěšení, mě velmi zaujaly. Votre plaisir jsou sympatičtí manželé, které jejich láska k jídlu přiměla otevřít si vlastní malou výrobnu především francouzských delikates. Z jejich dobrot byla na dálku cítit láska, se kterou byly připraveny  a jakýsi osobní přístup. Nebránila bych se tomu, jednou si založit něco podobného :-)


U Britského velvyslanectví mě na první pohled zaujal jejich dezert, Datlový koláč § zmrzlina z černého piva London Porter. Zmrzlina byla báječná, nikdy by mě nenapadlo, že pivní zmrzlina může takhle chutnat.


Na co jsem se od začátku těšila, byl tenhle Jehněčí burger s domácím švestkovým čatní a kozím sýrem, z Burger Baru. Sice se špatně jedl (jako každý burger) a bulka byla trochu tvrdší, než by bylo ideální, ale to, co bylo v ní, bylo bezkonkurenční. Mňam!


Polní kuchyni jsem sice nezkusila, ale pobavila mě...


Opečená Svatojakubská mušle s kokosovo-limetkovou omáčkou od InterContinental Hotel Prague, byla jedinečná. Pečivo, co je na fotce, si každý mohl vzít k jídlu zdarma v libovolném počtu.


Vážně by mě nenapadlo, že mě dokáže překvapit mrkvový koláč. Znám ho, je fajn, ale že by mě dokázal tak neskutečně nadchnout, bych si nepomyslela. Tenhle to dokázal. Dokonce se mi podařilo vymámit z kuchařů, nebo pekařů, nebo kdo to byl, ingredience, takže už se těším, až se budu pokoušet docílit stejného efektu. Za zážitek a recept děkuji Kavárně Muzeum.


Poslední tečkou se nakonec stala tato Panna cotta s rakytníkovou omáčkou, jahodami a prachem z moruší. Zbývalo posledních 5 chefů, panna cotta byla sice za 4, ale jednoho chefu, tedy 10Kč jsem nelitovala, panna cotta mi moc chutnala, i když rakytníkový sirup byl trochu sladší. Tuhle poslední tečku měli na svědomí SCHOOL.


Žádné komentáře:

Okomentovat